Consumenten willen op drie manieren benaderd worden

Uit het eerste `Trendonderzoek Dialoogmedia` van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.

Het onderzoek wijst uit dat consumenten bij voorkeur via e-mail worden benaderd, met name door bedrijven waar ze al klant zijn. E-mail wordt gezien als een makkelijk, goedkoop en snel communicatiemiddel. 

Na e-mail is contact via geadresseerde post (direct mail) zeer geliefd. Internet en websites zijn de belangrijkste kanalen in het aankoopproces. Zowel de oriëntatie als de aankoop verloopt voornamelijk online.

E-mail  
Mits goed ingezet, is e-mail de ideale klantenbinder. Waar kunt u op letten?

- Spreek de klant persoonlijk aan
Daarmee `bewijst’ u dat u een bestaande relatie heeft met de ontvanger. U schrijft bijvoorbeeld "Geachte heer Jansen, u vroeg ons om u op de hoogte te houden van…"

- Help uw klant met kiezen
Direct marketing is: leren van het verleden om te bouwen aan de toekomst. Als klanten een spoor bij u achterlaten van informatie zoeken, kopen, testen en gratis zaken downloaden, heeft u een beeld van hun interesses. Bied dan de mogelijkheid om gratis advies te vragen bij het keuzeproces.

Bron: De Zaak