Meer business met Twitter

Het lijkt erop alsof er vele zelfbenoemde experts zijn die je met alle plezier vertellen hoe je Twitter kunt gebruiken om je business te laten groeien en miljoenen te verdienen. Jammer genoeg kunnen maar zeer weinigen van hen laten zien dat hun ideeën ook echt werken. BusinessCompleet zet ze op een rij.


Ik beschouw mezelf niet als Twitter expert. Verre van dat.
Aan de andere kant, @opencircles heeft 14.585 volgers, is te vinden in honderden lijsten, Twitter Grader geeft ons een waardering van 99.7 van de 100.

Belangrijker nog is dat sinds deze Business Bootcamp website werd gelanceerd op 21 januari 2010 – er 25.731 bezoekers via Twitter zijn gekomen (meer dan 8.000 bezoekers per maand). Neem in overweging dat ongeveer 10 procent van de nieuwe bezoekers uiteindelijk deelnemen aan de Business Bootcamp en je begrijpt hoe belangrijk Twitter is voor ons.

Kortom, ik neem hier de vrijheid om 35 van mijn favoriete tips met je te delen - over Twitter gebruik voor je business.

Daar gaan we…

Eerste stappen
1) Als je nog geen Twitter account hebt, neem dan een moment en maak er één aan.
Het is gratis en het proces is snel en gemakkelijk.
2) Zodra je een Twitter account hebt aangemaakt – start meteen met het gebruik van Twitter Search om te luisteren naar je naam, de naam van je business, de naam van je concurrenten en woorden die gerelateerd zijn aan je business.
Onthoud, altijd eerst luisteren.
3) Voeg een foto toe. Van jou. Niet van je logo.
We willen zien wie er achter je business schuilt.
4) Volg interessante mensen.
5) Stop het volgen van mensen die geen waarde bieden.

Tweeten: waarover?
6) Focus je op het gebied van jouw expertise.
Ik tweet voornamelijk over zakelijk, financieel en persoonlijk succes.
7) Maar praat ook af en toe eens over iets niet-zakelijks.
Zo af en toe tweet ik over marathonlopen, bergen beklimmen of een krachtig positief verhaal.
8) Regel nummer 1: Het gaat niet over JOU!
Tweet over HEN en wat je HEN te bieden hebt.
Je verkoopt waarschijnlijk niet meteen iets, maar het maakt je wel de expert en een vertrouwde vriend.
9) Tweet NIET over koffie drinken, de hond uitlaten of de was.
Waarom? Het kan niemand iets schelen!
10) Voeg WEL waarde toe aan je tweets.
11) Deel links naar coole dingen in jouw vakgebied.
12) Als je jouw blog promoot, geef niet alleen de link.
Stel een vraag, schrijf een lokkertje, of houd de zin onvolledig – nu moeten ze wel klikken.
13) Stel vragen.
Twitter is een GEWELDIG middel om meningen te verzamelen
14) Tweet over wat anderen doen.
Ook al heeft dit niet direct impact op je business, volgers zien je als een betrouwbare vriend.
15) Als je het over jouw eigen dingen hebt, maak het waardevol en bruikbaar.
Geef advies, blogs, foto’s, video’s, etc.
16) Sla jezelf niet te veel op de borst.
Als je jezelf wel op de borst slaat, breng het in evenwicht door ook anderen te promoten.
17) Als je ze herhaaldelijk blijft spammen, dan ont-volgen ze je gewoon – dit is het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat ze nooit van je zullen kopen.
En het slechtste nieuws is dat ze het door zullen vertellen aan hun vrienden en volgers.

Tweeting Tips
18) Houd je tweets korter dan 120 posities.
Houd 20 posities of meer over om anderen te helpen het te retweeten.
19) Retweet het niet als iemand anders iets aardigs over jou zegt.
Geniet ervan en laat het daarbij.
20) Tweets die naar foto’s of video’s wijzen zijn een geweldige manier om een ervaring te bieden.

Bron: de ondernemer

tags: twitter, social media, ondernemer, tips